Ambasadorul rus, Valeri Ivanovici Kuzmin, nu înțelege

…și nici eu nu înțeleg de ce ambasadorul unei țări se amestecă în treburile altei țări, în speță, România. Oare asta trebuie să facă ambasadorii? Nu putea Rusia să „doneze” câteva milioane de lei din tezaurul nostru? Și gata!

Ambasadorul rus la Bucuresti, despre scandalul provocat de donatia pentru Cumintenia Pamantului: Suntem nevoiti sa facem fata unui val de isterie xenofoba”- interviu publicat de HotNews

kuzmin

Valeri Kuzmin

Poate ambasadorul rus e prea…tânăr deși nu pare (n. 1953) și nu cunoaște evenimentele din cel de-al doilea război mondial sau nu era atras de istorie (!). Poate doar și-a însușit istoria Rusiei și apoi a URSS fără să știe că mai sunt și alte istorii. De exemplu, a noastră, a României. Iată ce zice Valeri Kuzmin în interviul publicat de HotNews în contextul donației simbolice pentru „Cumințenia pământului” însoțită de filmul/spotul „istoric”: „..Si în acest context în mod particular au învinuit Rusia Dumnezeu știe pentru ce.” Pe de altă parte, după ce m-am documentat am aflat că Valeri Kuzmin are un doctorat în științe istorice. Dar asta nu mă mai impresionează deloc și nu pare să însemne ceva în contextul dat, fiindcă teoria lor nu se compară cu practica noastră.

Și m-am hotărât să-i răspund d-nului ambasador, cu toată dragostea (e o expresie, a nu fi luată ca atare) și fără pic de ranchiună, mai ales că mie, personal, mi-a plăcut enorm istoria și am avut și norocul să am o profesoară excepțională pe parcursul gimnaziului și liceului. Asta, domnule ambasador, nu înseamnă că, noi, românii, am uitat. Nu. Precizare: nu am un doctorat în istorie dar eu nu am nevoie să-mi explice nimeni, nici măcar amabasadorul rus (sau oricare ambasador a cărui treabă nu e asta), istoria noastră. Eu am trăit aici, dumneavoastră nu.

Păi să detaliem de ce am putea să învinuim Rusia:

  1. Pentru ping-pong-ul parșiv cu teritoriile românești (început cu mulți ani înainte) care s-a terminat dramatic, în 1940 (26 iunie), cu un ultimatum de 4 zile pentru evacuarea Basarabiei, ultimatum nerespectat fiindcă armata rusă/sovietică (să nu ne împiedicăm de amănunte!) a intrat în Basarabia după o zi și jumătate și ne-a luat-o. Așa cam cum a luat Crimeea „zielele” trecute. Să punctăm ceva important: acapararea Basarabiei ținea de pactul Ribbentrop-Molotov din 23 august 1939.
  2. Pentru prăpădul pe care armata roșie l-a făcut în România în trecerea ei prin orașele și satele noastre, în drumul victorios spre Berlin. Amintirile bunicii mele erau vii și dureroase la 25 de ani de la momentul întâmplărilor. Țăranii noștri încă îi plângeau pe nemți cu care stătuseră 2-3 ani în curțile lor și aveau, pentru ei, numai cuvinte de laudă. Asta nu îi scuză pe nemți pentru altele…
  3. Pentru tezaurul românesc (conform Wikipedia el conținea: acte, documente, manuscrise, monede vechi, tablouri, cărți rare, odoarele mănăstirești din Moldova și Muntenia, arhive, depozite, colecții ale multor instituții publice și particulare; efecte publice și alte valori (cum ar fi acțiuni, obligațiuni, titluri de credit, gajurile Muntelui de Pietate etc.); o cantitate de 93,4 tone de aur (91 de tone de monede istorice de aur, care aparțineau persoanelor private, companiilor și băncilor particulare din România și 2,4 tone de lingouri de aur, care aparținea Băncii Naționale a României); valoarea acestui stoc metalic, niciodată restituit, este de aproximativ 13 miliarde de lei, adică 3,2 miliarde de euro (estimare din aprilie 2011).”), care tezaur a plecat cu trenul la Moscova și  a fost sechestrat, ulterior furat (poate cuvântul se înțelege bine) fără ca România să mai primească înapoi decât niște resturi. Un fel „dobândă” 1%. Nici măcar scuze. Nu că aveam ce face cu ele! Doamne, mă întreb și azi, cum a putut guvernul de atunci să ia așa o decizie neghioabă?
  4. Pentru trădarea de la Ialta. Negociați și vânduți Rusiei (adică noi) contra liniștii /și liniștirii occidentalilor. Și americanii nu au mai venit. Niciodată.
  5. Pentru comunismul impus/adus cu forța în țara noastră, de care chiar nu aveam nevoie. Un cancer care era cât p-aci să ne omoare nația (în primul rând prin înfometare) și în urma căruia avem sechele, lichele, parveniți, prefăcuți… Noroc cu optimismul românilor!
  6. Pentru faptul că, deși „am întors armele” la „mărețul” 23 august ’44  împotriva AXEI, am plătit daune de război (maaaaari) ca și când soldații români nu s-ar fi dus să lupte până la Berlin, ca și când doar soldații ruși/sovietici au murit în lupte. 
  7. Pentru secătuirea bogățiilor noastre timp de  vreo 20-25 de ani după sfârșitul celui de-al doilea război mondial, adică cam până la invadarea Cehoslovaciei. Trenuri, mașini, vapoare…, orice putea să meargă spre Rusia/URSS, mergea și ducea tot din România: oțel, fier, grâne, aur, lemn, mâncare…orice. Până s-a „enervat” Ceaușescu în 1965.
  8. Pentru fiecare zi care trece după revoluția din 1989 și Basarabia (pământ românesc) rămâne în sfera de influență rusă, ba mai are și o enclavă rusofonă în ea, respectiv Transnistria
  9. Și ar mai fi niște motive subiective (dar foarte dureroase) care țin de aproape fiecare român, fiindcă sigur există cineva prin fiecare familie de români care a fost deportat în „faimoasa” Siberie din care nu s-a mai întors sau s-a întors când toată lumea credea că a murit sau a murit dar nimeni nu știe asta…

Și, da, aveți dreptate în spotul prezentat: „Copiii trebuie să – și învețe istoria adevărată”. Copiii noștri, istoria noastră adevărată, nu a Rusiei. Sper că asta ați vrut să spuneți și nu altceva în acel spot inutil și cam xenofob care doar a inflamat spiritele românești care cunosc adevărata istorie. Și, apropo, România a fost industrializată cu forța. De-asta am pierdut ceea ce aveam mai bun: agricultura, țăranii, satele românești. O nație distrusă datorită industrializării. Forțate. Adică nu ne-ați ajutat, ne-ați forțat. Dar ce să mai zicem? Stalin a fost întotdeauna de părere că dacă poporul nu recunoaște binele nu e nici o problemă. Îl va avea cu forța.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

