Dacă ții cu tot dinadinsul s-ar putea să …„reușim împreună”

Cu ceva timp în urmă am ajuns la bancă pentru a face niște operațiuni care nu puteau fi făcute în alt mod, respectiv online. Acolo, funcționara băncii mi-a făcut o ofertă avantajoasă (mă gândeam eu) pentru administrarea contului pe care îl aveam. În așteptarea dobânzii promise la contul curent am constatat că trecuseră deja vreo două luni și dobânda rămăsese în același stadiu: promisă.

image

După un alt drum la bancă și încă o întrebare adresată aceleiași funcționare aflu că acel cont, sigur, are o dobândă. Mai trec vreo 2 săptămâni și dobânda nu apare în cont. Mă hotărăsc să sesizez banca. Răspunsul vine „prompt” după încă vreo săptămână.

Iată cum a găsit de cuviință banca să-mi răspundă în condițiile în care eu, client (să zicem oarecare) nu stau în fiecare zi să lucrez și să cercetez: formula de calcul, dobânda bonificată, rata de dobândă variabilă, rata de Politică Monetară, Rata anuală a dobânzii, etc.

„Va multumim pentru alegerea produselor si serviciilor Raiffeisen Bank.
In ceea ce priveste sesizarea dumneavoastra, va comunicam faptul ca dobanda este zero, asa cum rezulta din formula de calcul. ”

…și totul se putea încheia aici deoarece contul, se pare, nu avea nici o dobândă, iar funcționara habar nu avea. Banca în schimb, insistă.

„In conformitate cu Cererea de deschidere cont curent persoane fizice, dobanda bonificata la soldul creditor al contului curent se calculeaza astfel:

· pentru optiunile de cont curent in lei Eficient si Suprem, dobanda creditoare se calculeaza aplicand o rata de dobanda variabila, stabilita in functie de Rata de Politica Monetara (RPM) astfel:

– daca RPM < 8% p.a., rata anuala a dobanzii (Rd) din formula de calcul a dobanzii este egala cu RPM – 4% p.a., minim 0% p.a.;
– daca RPM este mai mare sau egala cu 8% p.a., Rd este egala cu 5% p.a.

Cu  speranta  ca  informatiile  puse la dispozitia dumneavoastra vor lamuri aspectele  sesizate,  va  multumim  pentru  intelegere  si  va  asiguram de intreaga noastra disponibilitate de colaborare.

Cu deosebita consideratie,

SS…”

Din toată frazeologia cu mulțumiri și colaborări reiese un fapt sigur: dobânda e zero. Deși n-am înțeles deloc formula de calcul cu care m-a aburit banca, considerația pe care mi-o acordă la final ar trebui să țină loc de dobândă fiindcă informațiile puse la dispoziția mea, nu-i așa?, „lămuresc” aspectele sesizate.

Mă întreb acum de ce funcționara băncii nu mi-a făcut acest calcul de Politică Monetară? De ce m-a lăsat în ceață? De ce nu mi-a explicat ce înseamnă 8% din p.a. sau din m.a., d.a, f.a, sau din orice?

Cum de eu, client (oarecare) al băncii, nu mi-am dat seama imediat că daca RPM < 8% p.a., rata anuala a dobanzii (Rd) din formula de calcul a dobanzii este egala cu RPM – 4% p.a., minim 0% p.a.; ”

…și Pa sau p.a., zise banca.

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

