Șmecherii cu TVA-ul la pâine

Ziua: 22 septembrie 2013

Magazinul: Lidl Nord – Ploiești

Intru în magazinul mai sus menționat pentru vreo două cumpărături pe fugă. Mă duc grăbită la raftul cu pâine și aleg 2 pâini „Pâinea pădurarului”, preț de raft: 4,49 ron. Cu coada ochiului observ în marginea dreaptă a raftului o etichetă pe care scria cu galben „Noul TVA” la un produs oarecare din categoria panificație. Îmi aduc aminte că în urmă cu 2 săptămâni erau toate etichetele la pâine cu acest nou TVA și pâinea pe care o alesesem costa atunci 3, 93 sau pe aici.

Ajung la casă și întreb casiera de ce nu se mai aplică noul TVA? Îmi spune că se aplică, dar pe bonul de casă apare prețul pâinii pe care o cumpărasem: 4,49. O întreb care e explicația și-mi replică arțăgos „Nu știu.” În timp ce-mi pe arată pe casa de marcat că prețul chiflelor ar fi cel cu TVA de 9% , eu îi spun că etichetele de la raft arată exact opusul, adică preț cu TVA –ul vechi.

Într-un final îmi zice nervoasă: „O mai luați sau anulez bonul?”. Am luat-o fiindcă eram grăbită și fiindcă chiar voiam să am bonul cu prețul pâinii fără TVA –ul de 9%. Și îl am. Pe bon se observă bine data și prețul încasat, bănuiesc ilegal, de moment ce aceeași pâine costa la începutul lui septembrie doar vreo 3,93 ron. Probabil că încasarea acestui preț se face de mult așa și probabil mulți cumpărători nu au sesizat nimic.

Bon Lidl

Se pare că de data asta nu am „ales înțelept” dar Lidl tot mi-a mulțumit pentru cumpărături fiindcă, nu-i așa?, dacă dau și în plus fără ca cineva să ia vreo măsură, de ce nu mi-ar mulțumi. Uitasem să precizez că la raftul  cu produse de panificație exista un singur preț cu „noul TVA”, restul prețurilor erau scrise exact ca înainte de 1 septembrie 2013.

Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. bine remarcat! Lidl, corectitudinea nemteasca. :)
    De fapt, cate jecmaneli din astea zilnice de care nu ne dam seama …

  2. Asa e. Multe jecmăneli zilnice și aparent micuțe se transformă într-o mare jecmăneală acoperită, foarte des, de scuzele perfide ale angajaților sau chiar șefilor de magazine cu: „ne scuzați a fost o greșeală”, dacă descoperi jecmăneala.

  3. nu toate piinile au TVA 9%, la o simpla cautare (inainte de a te complinge) gasesti ca ramine 24% pentru cele care au adaugat miere, oua, branza sau fructe si care au un continut de zahar in substanta uscata peste 5% din greutate si grasimi in substanta uscata peste 5% din greutate

  4. Da, dar acestea sunt considerate specialități. Pâinea simplă, adică nu un „lux”, teoretic cel puțin, ar trebui să aibă un preț mic. Cu toate acestea, nu întotdeauna se întâmplă asta.

Lasă un răspuns

