Sănătatea e tot mai bolnavă la „cap”

„Capul” sănătății e tot mai bolnavÎn urmă cu vreun an tot auzeam pe la televiziuni și citeam prin presa românească despre asigurările medicale private și despre cum vor avea românii acces la ele din banii pe care îi dau obligatoriu la stat. Așteptam cu nerăbdare anul 2013 să văd cum se va rezolva această mare șpăguială lunară și cum fiecare român va putea să apeleze la sistemul medical privat utilizând banii pe care-i acum îi dă doar statului.

În loc de asta îl văd acum câteva zile pe „capul” sănătății (Eugen Nicolăescu) tăind toate speranțele mele de a mă trata vreodată pe banii pe mei, în mod civilizat, în România.

Așa cum am constatat de ani de zile eu nu am nici un drept atunci când dau vreun ban statului pentru a-mi „asigura” sănătatea. Din banii mei/și ai altor cetățeni se tratează toți cei care nu au venituri, primesc medicamente compensate toți cei care au venituri prea mici, dar eu nu am nici un drept. Practic. În teorie există chiar contracte cadru, asigurări de nu știu care, o lege… În realitate totul se reduce la un mare …vax. Când am cerut casei de asigurări să-mi spună ce drepturi am să-mi recuperez banii pe care i-am plătit pentru o serie de lucrări dentare mi-a răspuns elegant că nu m-am dus la un cabinet care are contract cu casa. De ce m-oi fi dus eu, pacient prost, unde am considerat că lucrările vor fi de calitate și nu m-am dus acolo unde contractul îmi asigura și luarea banilor și și lucrări ieftine și proaste?

Nu am nici măcar dreptul de a renunța la asigurarea medicală la stat fiindcă nu am  „dreptul”. Pur și simplu. Acum aflu, încă o dată că nu am dreptul. De ce să mă duc într-un spital privat și să utilizez asigurarea medicală acolo, plătind încă ceva în plus ca să fiu tratată omenește? Mai bine stau la stat, unde constată „capul de ministru” că există cele mai multe cazuri grave rezolvate. Păi sigur că există situația asta la STAT fiindcă există și sute de mii de români, milioane, care nu-și permit decât să facă drumul până la spitalul infect din localitate și să se lase pe mâna medicilor rămași pe acolo.

De ce ar trebui să procedăm toți la fel? De ce nu pot, eu pacient, să aleg? De ce capul lui Nicolăescu mă obligă să mă duc la stat? De ce nu stă d-nul Nicolăescu vreo câteva nopți cu picioarele în apă să extragă din altă zonă banii pe care cu atâta nonșalanță îi aruncă peste gard?

Oare de ce? E tot mai simplu. Nu ai nevoie să cauți bani când poți obliga pacienții să moară, liniștiți și rapid, în sistemul de stat. În felul acesta reduci mult cheltuielile. Cine are bani cu adevărat va mai plăti încă o dată asigurări medicale private și va abandona pe cele de stat.

Eu aș vrea să știu de ce clasa politică (probabil și Nicolăescu) nu „merge” (niciodată) la STAT cu… sănătatea? De ce merge la Viena? De ce merge la Elias? De ce are alternative și eu nu am?

Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

