Un ziar vertical-orizontal: cotidianul.ro

Nu e prima dată când constat o diferență ca de la cer la pământ între ceea ce declară și ceea ce promovează ziarele din România. De data asta chiar m-am enervat fiindcă după ce am vrut să scriu un comentariu la un articol publicat în Cotidianul.ro mi s-a cerut să mă declar de acord cu termenii și condițiile ziarului. Adică:

 „Sunt de acord cu termenii si conditiile Cotidianul.ro: Cotidianul.ro militeaza pentru exprimare civilizata si isi rezerva dreptul de a sterge/edita comentariile care depasesc limitele limbajului civilizat, comit atacuri la persoana precum si comentariile cu tenta antisociala, caracter rasist sau xenofob. Comentatorii ce nu respecta conditile mai sus mentionate vor fi tratati ca atare.

Întrucât nici nu-mi trecuse prin cap să scriu niscaiva comentarii în care să depășesc limbajul civilizat m-am gândit în secunda 2: de ce mi se solicită asta doar mie (numai mie, și mie), fiindcă  cu doar vreo două comentarii mai sus, cineva numit „justițiarul” impregnase pagina cu tot ceea ce găsise mai suburban de spus, bineînțeles cu greșelile ortografice de rigoare.

Nu era tocmai un comentariu ci un răspuns la comentariu pe care Cotidianul.ro îl publicase fără jenă deși se declară sus și tare un militant pentru limbajul civilizat. Pentru edificare am publicat o imagine a ceea ce mi-a produs enervarea. Cer scuze celor care sunt obligați să citească asta pe blogul meu dar, așa cum ne-a obișnuit secolul acesta, „o imagine face cât (poate mai mult decât) o mie de cuvinte”. Pentru o mai amănunțită explorare a spațiului suburban se poate da click pe imagine și viziona în toată „splendoarea” ziarul cu pricina.

image

Poate ziarul și comentariile sale ar trebui să arate ca în imaginea de mai jos și asta doar în  ideea de a se potrivi mai bine cu ceea ce se găsești „răsfoind”  paginile sale. Domnul Cornel Nistorescu, directorul ziarului, ar trebui să „răsfoiască”  personal ziarul pe care îl conduce și, eventual, să-l și citească. Îmi vine greu să cred, fie și simplul fapt, că domnia –sa citește. Nu de alta dar ziarul a devenit periculos de orizontal și se afundă în suburban.

image

Articol următor
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

