„Votul meu contează”. Ha,ha,ha……

Aud asta în fiecare zi pe la posturile de televiziune. Mi-o spune Cristina Țopescu sau vreun reporter de la Realitatea, mi-o transmite vreun moderator sau apare ca un îndemn din partea nu știu cărei asociații care (chipurile!) apără democrația. Și m-am săturat!

Ca votul meu să conteze ar trebui ca eu să trăiesc în democrație, pardon!, DEMOCRAȚIE. Și nu trăiesc în DEMOCRAȚIE ci în realitatea paralelă cu ea (poate vă amintiți: „democrația originală”).  Acolo, în regimul democratic, oamenii sunt tratați în mod egal, legea (oricare ar fi ea, bună-rea) se respectă, categoriile sociale nu sunt instigate una împotriva celeilalte, analfabeții nu conduc primării sau măcar nu dau sfaturi în văzul națiunii, statul nu plătește zeci de mii de  funcționari cu lefuri nesimțite în timp ce le spune profesorilor și medicilor că nu le poate mări salariile, cei care n-au făcut nimic nu ajung generali în timp ce luptătorii din război ajung soldați muritori de foame și tot așa.

Ca votul meu să conteze totuși ar mai trebui să am pe cine să aleg. În cazul prezidențialelor de anul acesta  nu am nici o alegere de făcut. De ce să merg la vot? Ca să aleg pe cel mai bun(?) dintre cei mai slabi/proști?  Și de să-i dau votul meu aceluia  pe care trebuie să-l aleg doar ca să fac un exercițiu de democrație simulată? În plus campania electorală de până acum mi-a arătat niște paiațe pe post de candidați la cea mai înaltă funcție în stat.

 Candidatii paiate

Eu nu doresc un astfel de președinte fiindcă nu mă reprezintă. Pentru mine un Președinte trebuie să aibă niște calități înnăscute, să fie educat, să fie diplomat, să știe când să vorbească și cum să vorbească, să – și iubească țara și poporul (fără ca din asta să facă un merit personal), să acționeze în orice situație punând interesul țării mai presus decât orice interes personal, să nu dezbine, să nu creadă  că este deasupra Constituției ci să respecte întocmai (în literă și spirit) legea fundamentală a țării.

Am analizat candidații la prezidențiale. Cei care, eventual, ar ajunge să conteze ca număr de voturi. N-am găsit nici unul demn  de a primi votul meu fiindcă, oricare dintre ei, ar trebui, ajungând Președinte, să fie și reprezentantul meu. Și sigur nu va fi.

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. Nici eu nu am pe cine sa votez. Sunt intru totul de acord cu tine. Dar am sa merg la voti numai si numai pentru a anula un vot dat lui Basescu. Pentru ca nu-l mai suport, mi-e lehamite de el.

  2. Ca un cetatean cu constiinta civica si eu voi merge la vot. Daca tot votez degeaba de 20 de an,i o mai fac o data. De data asta ma gandesc serios sa-i anulez pe toti. Oricum nu ma reprezinta nici unul.

  3. Andreï

     /  Noiembrie 17, 2009

    ;)

  4. Andreï

     /  Noiembrie 17, 2009

    uite ceva bun, foarte la obiect: http://www.youtube.com/watch?v=Uo-QIY7ys-k

  5. A painful and sinister conclusion: Bullshit! It is found all over Romania. The American man was right. Thanq you, Andrei!

Lasă un răspuns

