Mitocanul zilelor noastre sau…ciocoii noi.

Mai zilele trecute am avut în fața ochilor întruchiparea mitocăniei în persoana unui individ cu BMW. Întorcându-mă acasă am intrat ca de obicei în parcarea mică din spatele blocului, sufocată zilnic de vreo18 – 20 de mașini, dar în care fiecare locatar își așează cu grijă și fără comentarii propria mașină ca să o poată scoate a doua zi. Nu mică mi-a fost mirarea să văd că, în mijlocul parcării , blocând orice acces, se afla un BMW ( sau ceva asemănător) cu toate ușile deschise.

Automat am claxonat puțin pentru a-l atenționa pe individ să miște mașina sau, cel puțin să închidă ușile. S-a uitat tâmp la mine, sorbind din cafeaua luată de la un automat, după care mi-a făcut semn să încerc să mă strecor cam pe lângă cele 2 uși deschise undeva, pe trotuarul îngust. Încerc să-i explic că nu pot să fac asta pentru că  spațiul era foarte mic și ar trebui, la rândul meu să-i blochez pe ceilalți locatari, care vor veni să-și parcheze mașinile.  Individul îmi răspunde prompt că nu poate să miște mașina fiindcă nu merge. Sau nu vrea el acum. Uite-așa!

În tot acest timp individa care era cu el se străduia să lustruiască, pe dinăuntru, mașina. Tipul o privea din când în când  să se asigure că nu iese din mașină sau nu vorbește. În cele din urmă, constatând că individul venise să facă reclamă propriei mașini și să transforme parcarea noastră într-un mic service pentru satisfacția lui de a vedea câțiva curioși privind pe fereastră la mașina, probabil achiziționată de curând, am făcut o manevră care a ocolit mașina deschisă. În manevră m – am apropiat periculos de mașina „expusă” si cred ca i-am dat fiori ca aș putea s-o lovesc, că s-a cam schimbat la față. Am parcat strâmb, pe 2 locuri, ocupând vreo 3.

După mine, alt locatar sosește cu mașina. Deși scena s-a repetat, locatarul a avut mai mult noroc și a primit… permisiunea de a parca unde parchează de obicei, dar strâmb, fiindcă atât loc a binevoit să-i facă individul. De ce a primit permisiunea? Simplu. Era bărbat. În tot acest timp, individul, sorbind afectat din cafea, dădea indicații femeii care se străduia să lustruiască interiorul mașinii. El înconjura mașina, privind din când în când la ferestre să se asigure că mai vede cineva, oricine, BMW-ul.

Când credeam că s-a terminat totul  și că individul va mai patrona lustruitul mașinii vreo 2 ore, apare mașina de gunoi. Societatea care se ocupă de ridicarea gunoiului are de vreo 2 luni un program foarte strict fiindcă ajunsese să plătească numai amenzi din banii pe care îi încasa. De aceea vine și de 2 ori pe zi să ridice gunoiul. Dar, surpriză! Drumul spre ghenă era total blocat de aceeași mașină cu ușile larg deschise. Gunoierii, oameni mai din topor, i-au făcut individului semn să dea mașina la o parte. Altă surpriză! Individul a început să țipe la ei. S-a iscat o certă în toată regula  fiindcă oamenii societății de salubrizare nu înțelegeau de ce nu sunt lăsați de mitocanul cu „BMW-eu” să ridice gunoiul. Nu mult a lipsit să se ajungă și la bătaie fiindcă muncitorii de la salubritate nu cred că erau dispuși să admire BMW-ul în loc să ia salariu sau să li se taie din salariu fiindcă au lăsat BMW-ul nemișcat pentru a fi admirat de locatarii unor blocuri de cartier.

Cearta s-a terminat în favoarea gunoierilor care au trecut la treabă. Individul cu BMW a dispărut și nu știm nici măcar de unde apăruse fiindcă nu locuiește prin apropiere. Dar ne-a demonstrat, păcat că n-am putut filma, cum arată mitocănia.

Etichete Technorati: ,,,,
Lasă un comentariu

4 comentarii

  1. da numarul masinii….e mai fain sa stim ce creaturi snoabe se falesc cu un cosciug.

  2. Drept sa-ti spun numai de numarul masinii nu m-am interesat cand am vazut mitocanul. Dar cred ca ai dreptate: cu prima ocazie cand il mai vad asta voi face. Oricum pe mine nu m-a impresionat de cand ma stiu omul la volanul unei masini „suparate”. Alte lucruri, fapte sau idei ma impresioneaza. Masinile, pot sa fie si Rolls-uri, tot niste fiare sunt. Mai degraba ma impresioneaza tehnologiile si ingeniozitatea cu care sunt fabricate.

  3. Mai, bine ca nu te-a injurat. Ca putea sa o faca si pe asta. Si sa-ti traga si una ca l-ai deranjat. Vezi ce frumoasa e tara noastra?

  4. Poate ar fi incercat dar…nu m-am dat jos din masina pe timpul acestei „filozofice conversatii” .

Lasă un răspuns

