Cum am fost la Balc fără să vreau

  Acum vreo 4-5 zile am aflat fără să vreau că bogații Europei (ba chiar ai lumii întregi) se vor strânge la Balc pentru anuala vânătoare pe M-au vânat 24/24domeniul lui Țiriac. La început asta părea o știre fără importanță și, de fapt, era fără importanță pentru cei mai mulți dintre noi. Aveam să constat curând că m-am grăbit să o clasific la „știri fără importanță”.

Au urmat vreo 2 zile în care toate televiziunile de știri sau nu au găsit de cuviință să mă „asasineze” teoretic cu știrea de mai sus. Ca urmare la fix sau la „și 30 de minute” aflam ce mai era nou în derularea vânătorii, neîncepute încă. Bomba a venit când a trebuit să „aterizăm” cu toții pe pista înghețată de la Oradea. Și am reușit chiar dacă avionul s-a avariat. Ce-i drept pentru asta am transmis/vizionat în direct filmul cu avionul ce stătea încremenit si cenusiu pe câmpul înghețat. Aterizarea  ne-a dat tuturor dureri de inimă și n-am reușit nici măcar să aflăm cine mai era în avionul avariat cu toate eforturile ziariștilor. Noroc cu pilotul că altfel bogații Europei ar fi vânat cu totul altceva pe cu totul alte tărâmuri. Aici au apărut, logic, întrebările: A făcut bine pilotul manevra?, A fost eroare de pilotaj?, Chiar nimeni nu e rănit?, Ce se poate face acum?, De ce au aterizat la Oradea? A…

Și asta nu e tot. Am „ajuns” la Balc. Bănuiesc că am ajuns cu toții datorită insistenței mass-media. Între plecarea lui Obama la Washington, aterizarea genială pe râul Hudson, criza gazelor și moartea lui Grigore Vieru, vânătoarea de la Balc n-a făcut nici o pauză. S-a transmis 24/24. Am aflat cu cât au fost plătiți gonacii, cum și cât se vânează, că există și surprize, cât s-a vânat anul trecut, cum sunt crescuți porcii mistreți și ce se face cu ei pe urmă, ba chiar și faptul că vânătorii nu au nici o pretenție (adică să fie cumva plătiți că vin și vânează).

„Baia de sânge” a fost criticată, comentată, s-a demonstrat că nu are etică fiindcă vânatul nu are posibilitatea să se „apere”, întoarsă pe toate părțile, filmată de sus (fiindcă de jos nu prea se putea) de televiziuni care-și puteau pune elicopterul în slujba unor cauze mai bune, etc. Și a venit duminica în care am aflat că: vânătoarea s-a terminat!. Nu mă gândesc să răsuflu cu ușurare fiindcă precis urmează 3 zile în care voi afla și ce meniu au avut vânătorii, unde si dacă au dormit, unde au ajuns mistreții morți (pardon vânați), și de ce sunt sau nu sunt multumiti gonacii cu sumele primite. Bine că bogații pleacă la ei acasă! (Doamne ajută!).

Ce-aș fi aflat de fapt într-o știre realistă: Că la Balc se vânează, că Țiriac întreține mistreții și domeniul de la Balc și plătește statului român 1 miliard pe an impozit deci, statul câștigă. Stirea putea foarte bine să aibă vreun minut. Oricum publicitatea ce s-a făcut omului de afaceri Ion Țiriac întrece orice așteptări și probabil a fost gratis. Propun televiziunilor de știri să treacă la realizarea unor seriale pe care să le încadreze la categoria: Cum să faci dintr-o stire un „thriller”?

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

