Dumnezeu e mai tare pe net

Dumnezeu, God, Dieu Lupta dintre bine și rău, dintre Dumnezeu și diavol, continuă. Dar, se pare, Dumnezeu câștigă… Pe net. Am putea spune că lupta a ajuns acolo de unde a plecat sau poate nici n-a plecat. În neant.

Zilele trecute m-am gândit să fac un sondaj pe net. Așa, aleatoriu, cum sunt cele realizate de televiziuni când nu mai au subiecte pentru emisiuni.

Zis și făcut. Am deschis Google și i-am dat o căutare: Dumnezeu. Google conștiincios îmi returnează rapid peste 6.300.000 de rezultate, într-o căutare pe web. La capitolul „diavol” google se cam împiedică: doar vreo 300.000. În schimb cu mult mai autohtonul nostru „drac”, „lupta ” capătă puțin echilibru: 3.500.000 de rezultate . După cum se observă  rămâne în continuare un decalaj mare între cel ce ne îndeamnă tot timpul să respectăm cele 10 porunci și cel ce ne suflă șuierător și pervers în ureche  că nu se face gaură în cer dacă mai uităm câte una din ele. Fie și ca o excepție.

Ca să nu rămân cu dubii i-am trimis amicului Google o căutare de același fel dar în engleză: „God”. N-am apucat să fac vreo comparație fiindcă rezultatul a fost peste așteptări: 613.000.000. Pentru adversarul său „devil”, „tabela de marcaj” a returnat doar vreo 163.000.000. Obișnuită cu realitățile noastre pământene mi-am zis. E o greșeală. Nu, nu era. Semantica îți joacă uneori feste așa că am mai introdus și „evil”. Rezultat 234.000.000. Nici Satan nu a adus prea multe rezultate: 41.000.000.Chiar și adunate, cele 3 căutări pentru preaîntunecatul,  nu adună decât cca  4,5 milioane.

Dar…proverbul ne spune că uneori e bine să fim „mai catolici decât Papa”. Și am continuat. Următoarea  căutare pentru Google a fost „Dieu”. Rezultat: 41.000.000. Întrucât „devil” fusese deja căutat am încercat cu „demon”. Aici apare și prima  breșă în acestă confruntare: 50.200.000 de rezultate.

Cu toate acestea  până aici Dumnezeu câștigă binișor fiindcă toate  căutările în română, engleză și franceză îl situează net (pe net) deasupra.

Cea mai interesantă căutare  a fost însă cea în care l-am trimis pe Google să-mi spună „câte ceva” despre Dracula știind că multă lume îl asociază cu Divolul. 21.000.000 de rezultate. Legenda contelui vampir de pe meleaguri mioritice are, după cum se vede și pe net, milioane de fani.

Să nu uităm însă că toate învățăturile, pildele, faptele bune  se regăsesc în Biblie, cea mai citită, tipărită și tradusă carte din toate timpurile. Ce ne spune net-ul? Pentru „Biblie” peste 1.100.000 de rezultate, pentru „Holly Bible” circa 260.000 și  vreo 3.600.000 pentru „Cartea Sfântă”. Nu prea încurajatoare rezultate.

Ajutoarele lui Dumnezeu, îngerii, sunt și ei acolo. Google a găsit circa 10.300.000 de rezultate pentru „înger” și vreo 374.000.000 pentru „Angel”.

La polul opus, n-am avut cu ce să confrunt  Biblia întrucât nu există nici o carte dedicată în exclusivitate activităților de săpător înrăit pentru  șubrezirea oricăror temelii etice, morale sau spirituale, desfășurate de diavol, așa că m-am gândit la Macchiavelli și a sa operă de căpătâi:„Principele”. Celebrele cuvinte: „Scopul scuză mijloacele” se pare că-i aparțin și, de multe ori, „machiavelic” devine sinonim cu diavolesc. Căutarea pentru Machiavelli a fost rapidă și mi-a adus în față  5.100.000 de rezultate. Peste așteptări, trebuie să recunosc, dacă e să compar cu Biblia.

Într-un final am mai făcut o ultimă încercare. L-am căutat pe Faust. Cel care, mânat de dorința de a avea averi și aur, își vinde sufletul lui Satan. Rezultat:  aproape 20.000.000.

Sondajul meu a luat sfârșit. Există speranțe. Trebuie doar să credem.

 

Drac, diavol, demon

 

Articol anterior
Articol următor
Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. O fi mai tare pe net dar sa faca bine sa vina din nou printre noi…

  2. Cristina

     /  August 26, 2008

    Nu stiu cum l-am putea aduce pe Dumnezeu din nou(când a mai fost?)printre noi. Poate cu puțină bunăvoință, poate cu un strop de omenie, poate cu promisiunea sinceră că vom fi cinstiți, poate fără politicieni, poate fără războaie lipsite de sens, poate fără ură, poate….

  3. Cristina

     /  August 26, 2008

    Alte idei?

  4. Adevarul e ca nici eu nu mai stiu.

Lasă un răspuns

